11 besökare, 1 medlem och 1 Student är online nu
Loopia

webdesign och HTML

WDS medlem

Du som är WDS kund har tillgång till alla guider genom att använda ikonerna som visas högst upp i de skyddade guiderna:
WDS medlem

Varför finns vissa guider endast för betalande kunder?

Webdesignskolan startades för 10 år sedan som ett ideellt projekt och har idag utvecklats till en av de största resurserna i Sverige. WDS har valt att vara helt reklamfri som motvikt till alla reklamfinansierade webbplatser. Utvecklingen av nya guider och kräver arbetsinsatser och utgifter och det går inte att utveckla Webdesignskolan utan intäkter. Vår målsättning är hög kvalitet och välskrivna guider som ska kunna komplettera och även ersätta annan utbildningslitteratur. Vi konkurrerar alltså inte bara med andra webbresurser utan också med bokförlag och tidningsutgivare.

WDS framtid?

Vår målsättning är att fortsätta driva Webdesignskolan och regelbundet producera nya guider men förutsättningen är då att verksamheten finansieras på något sätt. Intäkterna du ger oss när du köper WDS produkter gör det möjligt för oss att driva verksamheten vidare. Den omfattande fildelningen är ett problem då vårt material sprids vidare utan vårt tillstånd. En allmän uppfattning har varit att allt på nätet ska vara gratis men den bilden har förändrats i takt med att kraven på kvalitativt innehåll har ökat. Idag finns många avgiftsbelagda tjänster och även Webdesignskolan valde tidigt att erbjuda högre kvalitet på guiderna och erbjuda dem mot betalning. Detta innebär att vi idag kan uppdatera och skapa nya guider regelbundet. Vi tackar alla kunder för ert stöd och förtroende!